Domů
Hlavní vize rozvoje
Analýzy a prognózy
Pololetní analýza
Dostupné nájemní byty
8 doporučení
Summity v Obecním domě
O sdružení
Kontakt
10 vizí
a konkrétní kroky
pro stavební rozvoj Prahy a ČR
1
Je potřeba zásadně
zrychlit a zjednodušit schvalovací procesy
, jinak paralýza stavebního rozvoje povede k úpadku celé země. Například vyřízení stavebního povolení pro bytový dům by nemělo trvat déle než dva roky
2
Je nutné
nastavit fungování úřadů ve prospěch nové výstavby
. Úřady musí být personálně a odborně posíleny, plně digitalizovány, musí mít jasně stanovené lhůty, nebýt pod politickým tlakem, mít jasný výklad legislativy a rozhodovat jednotně a předvídatelně
3
Praha by měla být plánována jako metropole pro minimálně 2 miliony lidí a proto musí mít nový
progresivní a ambiciózní územní plán
. To je však proces na mnoho let, pro rychlý rozjezd nové výstavby je nyní potřebné zásadně urychlit změny stávajícího územního plánu a mít tak dostatek ploch pro novou výstavbu
4
Je třeba omezit rozlézání Prahy do okolí a zaměřit se na
intenzivní rozvoj brownfieldů s vyšší hustotou zástavby
uvnitř města. Praha musí být městem krátkých vzdáleností s kvalitním veřejným prostorem a digitalizovaným „smart city“
5
V Praze je stavební
prioritou řešení dopravy a dostupnosti bydlení
. Doprava se musí řešit výraznými veřejnými investicemi, zatímco dostupnost bydlení hlavně podporou soukromých investic a uvolněním dostatku ploch pro novou výstavbu
6
Praha musí být hlavně městem pro ty, kdo v ní žijí – pro Pražany. Je zcela unikátním historickým městem, ale nemůže být zakonzervována pro turisty a žít jen ze své minulosti. I současná generace by po sobě měla zanechat nějaké
architektonicky unikátní stavby reprezentující naši dobu
7
Je potřeba
snížit daňovou zátěž u nových bytů
a podpořit tak jejich výstavbu. Kupujícím by to ušetřilo stovky tisíc korun a pomohlo řešit krizi dostupnosti bydlení
8
Je potřeba zvyšovat kvalitu staveb s akcentem na inovace a progresivní materiály, technologie a prováděcí postupy. Je ale také třeba řešit stávající
přeregulovanost stavebnictví v ČR
, která často zbytečně zdražuje a brzdí výstavbu
9
Urychlené dobudování dlouhodobě podinvestované
dopravní sítě a další infrastruktury musí být vládní prioritou
. A také musí mít speciální a zjednodušené schvalovací procesy, stejně jako další určené strategické stavby
10
Je potřeba, aby lidé vnímali, že
rozvoj a nová výstavba jsou pro společnost pozitivní a potřebné
. Proto je nutné transparentně prezentovat připravované projekty a prosazovat kvalitní architekturu a etické principy v oboru. Po výrazném zrychlení schvalování bude možné po developerech požadovat příspěvky do fondu veřejných investic
Odběr novinek SAR
Novinky na Váš e-mail
Vaše registrace byla úspěšně odeslána.
Něco se pokazilo, zkuste to prosím znovu.
E-mailová adresa